divendres, 24 d’octubre del 2014

LLENGUATGE REACTIU O LLENGUATGE PROACTIU, TU TRIES.

Vull inagurar aquest blog comentant la següent imatge:



No he d'oblidar la importància del llenguatge en la meva vida, tant el que utilitzo amb els altres com el que utilitzo amb mi mateixa.
Moltes vegades vull fer canvis en la meva vida, no estic satisfeta en com em van les coses i això està directament relacionat amb com em comporto jo davant de cada situació.

- Em preocupo - pot ser que vulgui resoldre una situació des de les emocions que aquesta em fa viure. Veig els problemes, però no les solucions, segurament estic fent servir moltes frases de la primera columna
- Me n'ocupo - segurament he acceptat la situació, accepto el que no puc resoldre i busco alternatives i/o canvis en tot allò on sí que puc intervenir. Les frases de la segona columna són les que utilitzo. 

Si vull canviar una situació puc començar, per exemple, per la manera com em relaciono amb aquesta situació. Si he fet servir alguna frase de la columna de "llenguatge reactiu" puc buscar l'alternativa corresponent a la columna del "llenguatge proactiu", només fent aquest exercici em veuré obligada a canviar l'enfoc que estava donant a la situació i moltes vegades podré veure la oportunitat en el que inicialment semblava un problema.


Marina Castells Quero

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada